Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

missglam's.followers

mizah.bengang(not lagu akim bengang)

Tuesday, January 12, 2010
kat cini aku nak share 1 pengalaman bengang aku.mmg tahap bengan yang melampau r...cite nye macam nie,cuti sem baru2 nie,aku wat part time kat kedai kek n roti kat umah aku nie.nak cari duit skit2 nak wat bayar yuran sem nie.maklum la,pt da xde da,kene la usaha skit...

so,first day keje to ok r lagi...sume nice je kat aku...layan skit punye bek r... 2 3 hari pun same r...masuk 1minggu lebih aku keje kat citu,sorg pompuan nie,kire pangkat kakak r sebab umo die da tue da...28 da...tapi x kawin ag...mmg sesuai sangat r jadi andartu...name die aku x nak r ckp kat cini.aku pgl die kak da je...die nie mmg perangai macam hantu r...die punye mulut mmg terbaik r bab sound org...mmg jahat r...time keje die suke tegur2 aku punye keje...macam bos r kononnye...padahal aku x buat pape yang samlah pun...ketua bahagia roti kat citu kak na.kak na diam je,xde r nak sound2 aku,die ckp die paham r aku kan baru lagi kat citu.tapi kak da punye perangai tu mmg xleh nak blaa r...skit nak sound aku...aku bengang tahap dewa time tu...so aku diam je...aku wat2 xdengar je...

1 hari tu die suh aku ambik ape ntah,ngan muke bengis die tu r,dengan suare singa die 2 die perintah aku...aku mmg da bengang ngan die dari tadi lagi ape lagi sound r..."perlu ke wak muke cam tu???"...sume org yang ngah keje kat aku tu diam...sume tgk aku ngan kak da nie.da,tu la first time aku lawan die,selama nie aku diammm je...die tye,"mende mu kate tadi?"...aku ulang r..."perlu ke nak mintak barang wak muke gtu??"...muke die da bengang da...dalam hati puas r...die da malu da...die terus g dapur belakang...buat ape ntah...lepas dari kejadian tu,die badmood je...ngan sume org die badmood...lantak r...ade aku kisah...tibe2 mari rase bersalah plak wat org yang lebih tua cam tu,maklum la,umo die da lanjut,kalu mati kan,xsempat nak kawin...aku pun g la mntak maaf bali...aku pun ade hati perut gak...aku cakap r"kak sory pasal tadi"...pas tu die cakap,len kali kalu wat keje,biar die wat sorg...aku nie xyoh nak tlong die...aku cakap la sory sekali lagi...die pun cakap susah ngat keje ngan org...aku bengang gak...aku sound die,"aku mintak maaf mujur...kalu ikut hati,aku berenti je daari keje ngan mu!!"...aku pun bla...malas nak layan org merajuk...da tue pandai2 r pujuk diri sendiri...

lepas tu 3 4 hari gak kiteorg x ckp..muke die bengang je memanjang...aku peduli ape...aku bukan lame pun kat citu nak buat bek ngan org...las2 die yang tegu aku dulu...
tgh2 bulan aku keje kat citu,ade la budak baru masuk bahagian aku,aku da agak mesti budak tu kene macam aku kene dulu...mmg betul pun...die mmg suke layan budak baru nie macam kite nie xtahu pape...macam kite nie bodoh sangat...padahal die sendiri yang cakap die tu sekolah sampai darjah 6 je...patut la perangai buruk...sekolah pun x abis...

hari tu mase duk sembang2 pasal kawin2 ramai2 ngan budak2 len termasuk la si kak da nie, aku cite la aku kenal org kawan nie umo die 28 baru die kawin..aku cakap tua da,andartu da...tibe2 sume senyap...rupe2nye da kene atas batang idung die...hahaha...mmg puas hati aku dapat cakap die tu andartu...muke die da bengang da even die senyum2...alahh...byk lagi mende yang aku x puas hati,bengang ngan die...

hari tu ade la sekali die ade keje,entah abg die kawin ke ape entah,kene la cuti g penang,lame gak,5hari die cuti...aku mmg bahagia gile2 r time tu...xde org nak sound aku...hari2 rajin je nak wak keje,rupe2nye kak na n staff len pun xsuke kat die...skit punye bek diorg duk kutuk kak da tu...aku diam je,dengar je,xnak r tjuk sangat aku x suke kak die tu...aku ingat kan sume org ok je ngan die,rupenya org len pun kesian tgk aku hari2 kene ngan kak da tu...

aku pun xingat sume sebab byk sangat...keje kat citu mmg menguji kesabaran r...harap aku nie jenis sabar...even 1bulan lebih je keje kat citu macam da 10tahun da seksa...xsabo2 ngan berenti...bile da berenti tu mmg lega giler r...tu r pengalaman aku kene malu n kene sound ngan org yang baru je 3 4 hari kenal...berlagak macam da pandai sangat...bodoh sombong...

0 tukang.komeng to mizah.bengang(not lagu akim bengang):

Post a Comment